Ana Sayfa Teknoloji 9 Şubat 2019 14 Görüntüleme

EA’nın ‘Fortnite’ rakibi üç günde 10 milyon oyuncu kazandı

Electronics Arts Inc tarafından çılgınca popüler olan “Fortnite” ın bir rakibi olarak geliştirilen bir oyun, lansmanının üç günü içinde 10 milyon oyuncuya imza attı, video oyunu yapımcısı Cuma günü yüzde 16’lık bir artış yaşadığını söyledi.

“Apex Efsaneleri” ile EA, “Fortnite” başarısını yeniden üretmeyi ümit ediyor, “Açlık Oyunları” ve “Minecraft” gibi bir melez olan 100 kişiyi hayatta kalmak için birbirleriyle savaşmak için bir adaya düşürüyor.

EA Perşembe günü geç saatlerde “Apex Efsaneleri” oynayan oyuncu sayısı 10 milyonu aştı ve aynı anda yaklaşık 1 milyon oyuncu giriş yaptı. Cuma gününden itibaren, oyun en çok oynanan canlı yayın ağı Twitch’teydi.

Rakamlar, EA’nın yıllık gelir projeksiyonlarını indirmesinden yalnızca birkaç gün sonra geldi.

EA, “FIFA”, “Need for Speed” ve “Battlefield” gibi ikonik oyun serilerine sahip ancak “Fortnite” ve “PUBG” gibi ücretsiz oynanabilir çevrimiçi oyunların geçen yıl hızlı yükselişi şirketi ve sektörünü zorluyor Activision-Blizzard ve Take-Two ile birlikte oturup dikkat çekiyor.

Her biri Çinli internet devi Tencent tarafından desteklenen “Fortnite” ve “PUBG”, düzinelerce çevrimiçi oyuncunun birbirleriyle savaşa girdiği savaş royale biçimini popüler hale getirmek ve oyun oynamayı kolaylaştırmak için kredilendirildi.

EA, Salı günü “Battlefield V” nin savaş royatı versiyonunu yayınlamama kararının 2018’in son çeyreğinde beklenenden bir milyon daha az birim satmasının bir nedeni olduğunu söyledi.

Video oyunu incelemesi web sitesi Eurogamer, Fortnite’nin 10 milyonluk oyuncuya ulaşması için yaklaşık iki hafta sürdüğünü söyledi.

EA’yı kapsayan Wall Street analistleri “Apex Efsaneleri” konusunda iyimserdi ancak bir sonraki “Fortnite” olup olmayacağını söylemek için çok erken olduğunu söyledi.

Oppenheimer & Co analisti Andrew Uerkwitz, “Bu EA için etkileyici bir sayı ve EA için yeni bir temel taş mülkiyeti için harika bir başlangıç ​​- şirketin spor dışı franchise’lar ile bir dizi yanlış izlemenin ardından ihtiyaç duyduğu bir şey” dedi.

Analistler ayrıca, Twitch’teki en çok izlenen çıta “Ninja” gibi etkili oyuncuların gönderilerinin oyuna daha fazla dikkat çekmelerine yardımcı olduğunu da belirtti.

Wedbush Securities’in analisti Michael Pachter, “Apex Efsaneleri”, EA’nın 2020 Mart tarihinde sona eren mali yılında elde ettiği gelire 100 milyon dolar ekleyebilir.

“Bu rakam, ücretsiz oynanabilir oyunların tipik olarak yılda bir aylık aktif kullanıcı başına yılda 10 dolar kazandığına dair temel kurallarımıza dayanıyor” dedi.

EA, 2019 mali yılı için düzeltilmiş gelirde yaklaşık 4,75 milyar dolar öngörüyor.

Yorumlar

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.